Danserindebrønden som man passerer fra Gillelejebanen mod Museet for Søfart
|
Indgangen til Museet for Søfart. Museet er placeret nedgravet rundt om den tidligere tørdok til Helsingør Skibsværft
|
Museet er placeret helt under jorden, så det ikke skærmer for Kronborg, der er kulturarv
|
DI-pensionisterne samler sig ved receptionen
|
Besøgsmærkerne uddeles
|
Udstillingen starter med visning af sømandsfilm gennem de fiktive luftindtag
|
Der causeres over en del plancher vedr. sømandslivet: Tegneserier, nydelsesmidler etc.
|
Modellen af museet
|
Galionsfigurer
|
Model af Chastine Mærsk, bygget i 1953 på Odense Staalskibsværft
|
Model af Frihavnen. Modellen rækker ikke til Nordhavnen, hvor DI har haft en afdeling
|
Eksempler på tatoveringer
|
Eksempler på udviklingen af sekstanter - bestemmelse af skibets øjeblikkelige breddegrad
|
Nogle eksempler på værktøj (ure) til bestemmelse af skibets øjeblikkelige længdegrad
|
Eksempel på torpederede skibe under 2. verdenskrig
|
Samhandlen med Kina over havet eksemplificeret gennem porcelainet
|
Verdens pt. største containerskib, længde 400 meter
|
Afgang til museets café, hvor frokosten skal indtages
|
Der er bestilt smørrebrød
|
Et udsnit af deltagerne
|
Man ser ind i væggen af den gamle tørdok
|
Indgangspartiet kan lige anes
|
Det meste af holdet
|
Kø ved baren
|
Frokosten indtages
|
En glad kasserer, Bjarne Rasmussen
|
Jens Neuert-Knudsen har været ansat ved Helsingør Skibsværft i ca. 7 år som riggermester: Testsejlads af skibene |