Præsentationen af
den stationære dieselmotor fra 1932
|
Guiden fra
Dieselhouse, der introducerede udstillingen i stueetagen
|
Guiden fra
Dieselhouse fortæller historien om den stationære dieselmotor på H.C.
Ørstedsværket
|
Motoren er direkte
koblet til en generator, der ses i baggrunden
|
Det interesserede
hold af DI pensionister. Motoren er en 2-takts, dobbeltvirkende
dieselmotor på 8 cylindrer, der yder 22.500 hk
|
B & W's
første dieselmotor
|
Historien om
dieselmotorens tilblivelse
|
Holeby første
4-takts dieselmotor fra 1910
|
Modellen af den
gennemskårne motor ses efter
|
Lastbilmotor fra B
& W - ifølge guiden blev det ingen succes
|
B & W's
historie startende med "Baumgarden & Burmeister" vist levende
på en tavle med skiftende direktører og bestyrelser.
|
Model af færgen
Fritz Juel, der sejlede mellem Svendborg og Tåsinge. Bygget i 1873 og
sejlede indtil 1946
|
Dampmaskinen
til Fritz Juel. I baggrunden ses et originalt skovlhjul (rødt)
|
Dampskibet Hjejlen,
der stadig sejler turister på Silkeborgsøerne
|
Nærbillede at
dampskibet Hjejlen
|
En ventil og ventilstyr
til en moderne dieselmotor
|
Model af dieselmotoren på m/s Selandia
|
Model af m/s
Selandia. Bemærk manglen på skorsten
|
Model af B
& W's skibsværft i storhedstiden
|
Demomodeller af 3
forskellige dieselmotortyper
|
Tegning af en
moderne skibsdieselmotor med turboladning. Den pågældende kan yde
112.000 hk ved 104 omdr/min
|
Frokosten er netop
serveret på Café Grand Vue
|
Deltagere i
frokosten på Grand Vue, Fisketorvet
|
Deltagere i
frokosten på Grand Vue, Fisketorvet
|
Deltagere i
frokosten på Grand Vue, Fisketorvet
|
Deltagere i
frokosten på Grand Vue, Fisketorvet
|
Deltagere i frokosten på Grand Vue, Fisketorvet |